FAQ

De Frequently Asked Questions ofwel de veelgestelde vragen over levering, de bieren, de betalingen, etc.

De Bierboxen

Wat zit er nu eigenlijk in zo een bierbox?

Het belangrijkste ingredient van een bierbox zijn natuurlijk de 6 verschillende bieren die je hopelijk nog niet eerder hebt geproefd. 

Daarnaast bevat elke box productfiches van elk bier dat geleverd wordt zodat je meteen de nodige info kan terugvinden. Elke productfiche wordt daarnaast ook vergezeld van een proefformulier, zodat je zelf scores kan geven aan de kleur, de geur en de smaak van het bier.

Af en toe zal je ook een extraatje kunnen terugvinden in de box. Dit kan een gift zijn van PostMyBeer zelf als bedankje, maar af en toe zullen we ook samenwerken met andere bedrijven die iets in de box willen steken als proevertje. 

Welke bieren zitten er in de bierbox van volgende maand?

We vertellen nooit op voorhand welke bieren in de boxen zullen zitten. Laat je verrassen door onze bierbox en de smaken van de maand! 

Wat als er een bier in de bierboxen zit dat ik al ken?

We doen ons uiterste best om de bierboxen elke maand met zorg samen te stellen en weg te blijven van de bekendere bieren, maar natuurlijk zullen sommige klanten al meer bieren kennen dan anderen. Vooral wanneer er lokale bieren worden toegevoegd, kan het natuurlijk zijn dat je dat bier al eens hebt gedronken als je zelf van die bepaalde streek bent. 

Mocht je echter toch van mening zijn dat er teveel gekende bieren in je box zitten, neem dan zeker contact met ons op zodat we kunnen bijsturen. 

Zijn er ook bierboxen met meer bieren in?

Momenteel bieden we bierboxen aan met ofwel 6 verschillende bieren, ofwel met 12 bieren. Er is een variant van 12 bieren waarbij je 6 bieren dubbel krijgt indien het degusteren van bieren graag deelt met iemand. Dit is ons Duo-abonnement.

Daarnaast is er ook een variant met 12 verschillende bieren. Dit is ons 12pack-abonnement.

Kan ik een bepaald bier dat ik lekker vond bijbestellen?

Je kan sinds juli eenvoudig bieren bijbestellen via PostMyBeer. Ga hiervoor naar de pagina "Stel je eigen bierbox samen"

Mocht het gewenste bier toch niet meer voorradig zijn, of er is een te lage voorraad, contacteer ons dan gerust even via contactus@postmybeer.be en we kijken hoe we je kunnen helpen.

De leveringen

De bierbox is niet aangekomen. Wat nu?

We werken samen met betrouwbare leveranciers zoals Bpost en PostNL, maar dat wil niet zeggen dat er nooit iets kan mislopen.

Mocht je je bierbox niet ontvangen hebben, neem dan contact met ons via het contactformulier of stuur een email naar contactus@postmybeer.be en we zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing. 

Een bierfles heeft de reis niet overleefd. Wat nu?

We werken samen met betrouwbare leveranciers zoals Bpost en PostNL, maar dat wil niet zeggen dat er nooit iets kan mislopen.

Mocht er een bier de reis niet hebben overleefd, neem dan contact met ons via het contactformulier of stuur een email naar contactus@postmybeer.be en we zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing. 

Wanneer worden de bierboxen verzonden?

Voor de lopende abonnementen zullen deze steeds in de eerste week van de maand worden verzonden, zodat je een hele maand de tijd hebt om de bieren op je gemak te ontdekken. 

Voor de nieuwe klanten zullen de boxen worden verzonden zo snel mogelijk nadat de bestelling binnenkomt en de betaling geverifieerd werd. We trachten alleszins de bierboxen steeds binnen de 5 dagen te verzenden. 

Hoe kan ik de levering van de bierbox volgen?

Je ontvangt mails met track and trace gedurende het ganse leveringsproces. Je kan de status ook op elk moment opvolgen via deze link.

Kan ik zelf aangeven wanneer ik de bierbox wens te ontvangen?

Dit kan momenteel nog niet standaard aangegeven worden, maar indien je toch per se wenst dat je ontdekkingsbox op een bepaalde datum wordt verzonden, contacteer ons dan gerust op contactus@postmybeer.be en we trachten hier in de mate van het mogelijke rekening mee te houden (we zullen ook steeds duidelijk communiceren of het mogelijk is of niet).

Is het mogelijk de bierboxen zelf af te halen?

De boxen kunnen - weliswaar na bevestiging - inderdaad afgehaald worden.

Het adres voor afhaling is Hogenakkerhoekstraat 15, te 9150 Kruibeke, bij Kryotech.

Kan ik de bierbox retourneren als ik niet tevreden ben?

We doen elke maand ons uiterste best om een leuke ontdekingsbox samen te stellen, maar mocht je om één of andere reden toch ontevreden zijn, dan kan je de box inderdaad kosteloos retourneren. Stuur ons in dat geval even een mail op contactus@postmybeer.be en we bezorgen je een retourlabel waarmee je de ontdekkingsbox kosteloos kan terugsturen.

Betalingen

Hoe zit dat nu juist met die variabele prijzen?

In plaats van een vaste prijs per maand aan te rekenen, willen we bij PostMyBeer werken met een prijs die maandelijks varieert volgens de bieren die die bepaalde maand geselecteerd werden.

Op die manier garanderen we dat je geen enkele maand teveel betaalt voor je bierbox: de prijs wordt elke maand opnieuw berekend volgens een vaste formule.

De prijs van de volgende box wordt ook aan het begin van de maand via mail aangekondigd. Als je vindt dat de bierbox die maand net iets te duur is geworden door de selectie, dan kan je je abonnement natuurlijk altijd even pauzeren. Maar je mist dan allicht ook wel een paar exclusieve bieren :)

Wanneer gaat het geld voor het bierabonnement van mijn rekening?

Bij je eerste bestelling wordt het geld meteen geïnd, en wordt de box van die maand nog aan je bezorgd. Enkel wanneer je je eerste bestelling plaatst binnen de 10 dagen voor de start van een nieuwe maand, sturen we je niet meer de box van die maand, maar krijg je de bierbox van de volgende maand al aangeleverd. Op die manier vermijden we dat je al te snel na elkaar abonnementsgeld zou moeten betalen,

De volgende betalingen worden steeds geïnd op de 3de van de nieuwe maand.

Een betaling is onverwachts niet kunnen doorgaan. Wat nu?

We maken het allemaal wel eens mee dat een terugkerende betaling niet kan doorgaan. Bij PostMyBeer hoef je je echter niet meteen zorgen te maken: we proberen tot 3 maal toe om het verschuldigde bedrag te innen. Pas wanneer geen enkele van die drie betalingen lukt, wordt je abonnement tijdelijk gepauzeerd en ontvang je geen box. 

Wil je in een dergelijke geval je box toch nog ontvangen? Neem dan even contact met ons op via het contactformulier op de website. 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendtarieven kan je terugvinden in ons Verzendbeleid

Varia

De vertalingen zijn niet altijd correct. Hoe komt dit?

Momenteel werkt postmyBeer met automatische vertaalsoftware om de opstartkosten te beperken. Hierdoor kan het inderdaad wel voorvallen dat de vertalingen niet altijd zijn wat ze zouden moeten zijn.

Als je een opvallende vertaalfout opmerkt, mag dit steeds gemeld worden zodat we deze alsnog manueel kunnen verbeteren. Wie weet wordt je inzet wel beloond :)

Moet ik het leeggoed terugzenden?

Nee hoor, het leeggoed mag je zelf terug indienen in je supermarkt of drankenhandel en het statiegeld mag je uiteraard zelf houden.

Heb je nog andere vragen?

Stel ons gerust je vraag door een mail te sturen naar contactus@postmybeer.be.

We beantwoorden je vraag binnen de 24u.